Jak wyłączyć dopasowanie do zainteresowań?

Pisałem tutaj już o tym, że reklamy AdSense są dopasowywane do zainteresowań. Zastanawialiśmy się też nad tym, czy nie warto tych reklam wyłączyć.

Ale jeśli u Ciebie okaże się, że warto — to w jaki sposób to zrobić?

W nowym panelu AdSense, po zalogowaniu, klikamy odpowiednio:

  1. Zaakceptuj lub zablokuj reklamy.
  2. Ustawienia zaawansowane.
  3. Preferencje dotyczące reklam opartych na zainteresowaniach.

A jak ktoś woli obrazki, to proszę bardzo:

blokada reklam behawioralnych (dopasowanych do zainteresowań) w AdSense

5 komentarzy

  1. Bartłomiej Jakubowski napisał(a):

    Nie wiem czy jest sens wyłączania tego typu reklam. EPM jest nieznacznie mniejszy (przynajmniej u mnie), a spadek przychodów to pewne ryzyko.

    Najlepiej pewnie byłoby zrobić testy.

    • admin napisał(a):

      Jeśli nie działają gorzej, niż reklamy oparte na treści, to nie ma sensu ich wyłączać.

      Najdziwniejsze jest to, że u mnie pomimo wyłączenia, wciąż się pokazują…

    • Damian napisał(a):

      Wszystko zależy od story i odwiedzających. Ja na części stron reklamy z targetowaniem behawioralnym mam z lepszym RPM, a na innych całkowita klapa.
      Ostatecznie zdecydowałem się na rozdzielenie ich na dwa konta. Na jednym wyłączone, na drugim włączone

  2. Adam napisał(a):

    A ja właśnie wyłączyłem. Jest początek miesiąca i ten miesiąc będzie służył jako test 🙂

    Thx za pokazanie tej metody. Czuje, że blog będzie dla mnie bardzo pomocny.

  3. Tomek napisał(a):

    U mnie RPM reklam opartych na zainteresowaniach okazał się o połowę niższy od kontekstowych. Właśnie wyłączyłem, teraz zobaczymy jak to wpłynie na statystyki.

    Dziękuję za poruszenie tematu i mam nadzieję że ten blog urośnie do rozmiarów Twojego bloga o zarabianiu na blogach:) Brakuje w naszym kraju merytorycznych blogów skupiających się na adsense.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*