Pisałem tutaj już o tym, że reklamy AdSense są dopasowywane do zainteresowań. Zastanawialiśmy się też nad tym, czy nie warto tych reklam wyłączyć.
Ale jeśli u Ciebie okaże się, że warto — to w jaki sposób to zrobić?
W nowym panelu AdSense, po zalogowaniu, klikamy odpowiednio:
- Zaakceptuj lub zablokuj reklamy.
- Ustawienia zaawansowane.
- Preferencje dotyczące reklam opartych na zainteresowaniach.
A jak ktoś woli obrazki, to proszę bardzo:
Nie wiem czy jest sens wyłączania tego typu reklam. EPM jest nieznacznie mniejszy (przynajmniej u mnie), a spadek przychodów to pewne ryzyko.
Najlepiej pewnie byłoby zrobić testy.
Jeśli nie działają gorzej, niż reklamy oparte na treści, to nie ma sensu ich wyłączać.
Najdziwniejsze jest to, że u mnie pomimo wyłączenia, wciąż się pokazują…
Wszystko zależy od story i odwiedzających. Ja na części stron reklamy z targetowaniem behawioralnym mam z lepszym RPM, a na innych całkowita klapa.
Ostatecznie zdecydowałem się na rozdzielenie ich na dwa konta. Na jednym wyłączone, na drugim włączone
A ja właśnie wyłączyłem. Jest początek miesiąca i ten miesiąc będzie służył jako test 🙂
Thx za pokazanie tej metody. Czuje, że blog będzie dla mnie bardzo pomocny.
U mnie RPM reklam opartych na zainteresowaniach okazał się o połowę niższy od kontekstowych. Właśnie wyłączyłem, teraz zobaczymy jak to wpłynie na statystyki.
Dziękuję za poruszenie tematu i mam nadzieję że ten blog urośnie do rozmiarów Twojego bloga o zarabianiu na blogach:) Brakuje w naszym kraju merytorycznych blogów skupiających się na adsense.