Będzie jednostka 300×600!

Według bloga Inside AdSense już niedługo będzie teraz można korzystać z jeszcze większych jednostek o rozmiarze 300×600. Wynika to z faktu, że wielu wydawców zgłaszało się do Google’a z prośbą o udostępnienie większych jednostek. I ta nowa jednostka już jest dostępna w panelu.

Nic w tym dziwnego, na rynku reklamy display duże rozmiary funkcjonują od dawna. W Polsce bardzo popularne są na przykład pojedyncze i podwójne billboardy — 750×100 i 750×200. A skoro reklamodawca zleca stworzenie kreacji w danym rozmiarze, dobrze byłoby, gdyby mógł ją użyć również w AdSense.

Ja za bardzo nie widzę zastosowania do jednostek o takich proporcjach na moich serwisach. Już teraz nie wykorzystuję wieżowców 120×600 i 160×600, bo miejsce w bocznych paskach zajmują mi najczęściej inne funkcjonalności. Ale jeśli ktoś ma boczny pasek o szerokości 300 pikseli i dużą ilość wolnego miejsca tam, to spokojnie może wstawić nową jednostkę. Nawet w wersji tekstowej powinna być atrakcyjna dla czytelników.

A ja z pewnością przetestuję ją tam, gdzie w tej chwili wstawiam najważniejsze jednostki — czyli na początku artykułów.

6 komentarzy

  1. art napisał(a):

    ja juz mam tą jednostkę na stronach 😀 podczas tworzenia nowej jedonstki jest taki wybór. Graficznych ona jednak jeszcze nie wyświtla, a jeśli chodzi o tekstowe to wygląda to praktycznie jak dwie jednostki 300×250 jedna pod drugą, mieści sie w niej 6 linków.

  2. Diawol napisał(a):

    Myślę że może się przydać taka duża jednostka ulokowana na samej górze strony… Będzie rzucać się w oczy od razu po wejściu 🙂

  3. Ja mam ten komfort, że postu y mnie są bardzo długie (w każdym jest po kilkanaście zdjęć), więc i sidebar jest długi i bez problemu mogę w nim umieścić wyższą jednostkę 🙂

    Teraz też testuję tą jednostkę 336×280 (wyświetlaną dopiero 2 dni po publikacji posta), ale póki co nie zauważyłem jakiegoś skoku w zyskach.

  4. Marcin Kosedowski napisał(a):

    Drobna poprawka:

    Nawet Zwłaszcza w wersji tekstowej powinna być atrakcyjna dla czytelników. 😉

    Przecież taka jednostka wstawiona w panelu bocznym będzie dla 95% osób wyglądała jak menu. Dopiero kiedy przewiną stronę zobaczą, że to jednak była reklama. Będzie to idealne dla osób, których treść strony nie zainteresuje, ale za to znajdą coś ciekawego w reklamach.

  5. admin napisał(a):

    Rzeczywiście, jednostka już jest w panelu. Wygenerowałem, wstawiłem, wygląda świetnie, jak wspomniał @Marcin. 6 linków jeden pod drugim, zobaczymy jaki to skutek przyniesie.

  6. Marcin Kosedowski napisał(a):

    Po pierwszych testach w kilku oczywistych ustawieniach zawiodłem się na tej jednostce. Na razie pojawił się skutek uboczny o którym nie pomyślałem przed zmianami: mocno spada CPC.

    Jest to logiczne, bo po wstawieniu takich jednostek pojawia się znacznie więcej reklam tekstowych (nawet 21 jeśli zastosujemy 3 takie jednostki i wylosuje się po 7 reklam w każdej), więc trafiają się też gorzej płatne reklamy, co wynika wprost z mechanizmu licytacji.

    Jednocześnie reklamodawcy jeszcze nie przygotowali reklam graficznych, więc brakuje reklam z wysokim CPC, co też zaniża średnie CPC. Trzeba trochę poczekać aż reklamodawcy wprowadzą reklamy graficzne.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*