Będzie jednostka 300×600!

Według bloga Inside AdSense już niedługo będzie teraz można korzystać z jeszcze większych jednostek o rozmiarze 300×600. Wynika to z faktu, że wielu wydawców zgłaszało się do Google’a z prośbą o udostępnienie większych jednostek. I ta nowa jednostka już jest dostępna w panelu.

Nic w tym dziwnego, na rynku reklamy display duże rozmiary funkcjonują od dawna. W Polsce bardzo popularne są na przykład pojedyncze i podwójne billboardy — 750×100 i 750×200. A skoro reklamodawca zleca stworzenie kreacji w danym rozmiarze, dobrze byłoby, gdyby mógł ją użyć również w AdSense.

Ja za bardzo nie widzę zastosowania do jednostek o takich proporcjach na moich serwisach. Już teraz nie wykorzystuję wieżowców 120×600 i 160×600, bo miejsce w bocznych paskach zajmują mi najczęściej inne funkcjonalności. Ale jeśli ktoś ma boczny pasek o szerokości 300 pikseli i dużą ilość wolnego miejsca tam, to spokojnie może wstawić nową jednostkę. Nawet w wersji tekstowej powinna być atrakcyjna dla czytelników.

A ja z pewnością przetestuję ją tam, gdzie w tej chwili wstawiam najważniejsze jednostki — czyli na początku artykułów.

6 komentarzy

  1. art pisze:

    ja juz mam tą jednostkę na stronach 😀 podczas tworzenia nowej jedonstki jest taki wybór. Graficznych ona jednak jeszcze nie wyświtla, a jeśli chodzi o tekstowe to wygląda to praktycznie jak dwie jednostki 300×250 jedna pod drugą, mieści sie w niej 6 linków.

  2. Diawol pisze:

    Myślę że może się przydać taka duża jednostka ulokowana na samej górze strony… Będzie rzucać się w oczy od razu po wejściu 🙂

  3. Ja mam ten komfort, że postu y mnie są bardzo długie (w każdym jest po kilkanaście zdjęć), więc i sidebar jest długi i bez problemu mogę w nim umieścić wyższą jednostkę 🙂

    Teraz też testuję tą jednostkę 336×280 (wyświetlaną dopiero 2 dni po publikacji posta), ale póki co nie zauważyłem jakiegoś skoku w zyskach.

  4. Drobna poprawka:

    Nawet Zwłaszcza w wersji tekstowej powinna być atrakcyjna dla czytelników. 😉

    Przecież taka jednostka wstawiona w panelu bocznym będzie dla 95% osób wyglądała jak menu. Dopiero kiedy przewiną stronę zobaczą, że to jednak była reklama. Będzie to idealne dla osób, których treść strony nie zainteresuje, ale za to znajdą coś ciekawego w reklamach.

  5. admin pisze:

    Rzeczywiście, jednostka już jest w panelu. Wygenerowałem, wstawiłem, wygląda świetnie, jak wspomniał @Marcin. 6 linków jeden pod drugim, zobaczymy jaki to skutek przyniesie.

  6. Po pierwszych testach w kilku oczywistych ustawieniach zawiodłem się na tej jednostce. Na razie pojawił się skutek uboczny o którym nie pomyślałem przed zmianami: mocno spada CPC.

    Jest to logiczne, bo po wstawieniu takich jednostek pojawia się znacznie więcej reklam tekstowych (nawet 21 jeśli zastosujemy 3 takie jednostki i wylosuje się po 7 reklam w każdej), więc trafiają się też gorzej płatne reklamy, co wynika wprost z mechanizmu licytacji.

    Jednocześnie reklamodawcy jeszcze nie przygotowali reklam graficznych, więc brakuje reklam z wysokim CPC, co też zaniża średnie CPC. Trzeba trochę poczekać aż reklamodawcy wprowadzą reklamy graficzne.

Skomentuj Marcin Kosedowski Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*