Czemu zmiana waluty nic nie zmienia?

Dziś wpis w odpowiedzi na pytanie Czytelnika, który napisał do mnie mail o treści:

mam problem z nowym panelem Adsense. Miałem przerwę w zarabianiu na Adsense od marca 20 13 roku do kwietnia 2014 roku
Ostatnia wpłata automatyczna weszła mi końcem lutego – były to jakieś małe pieniądze ok 290 zł.
Od marca do kwietnia 2014 roku nie logowałem się do Adsense.
Dziś się loguję bo postanowiłem dodać nowe jednostki na nowych stronach i ku mojemu zdziwieniu Google ustawiło na moim koncie domyślą walutę na złotówki!
Podczas gdy miałem zawsze ustawione w EURO tak jaki kiedyś w jednym ze swoich starych wpisów polecałeś zrobić.
I teraz że tak to ujmę mam „lipę” bo wysyłają mi pieniądze w złotówkach… a wolałem w EURO

W pomocy Adsense znalazłem informację że „Niestety, nie masz możliwości zmiany waluty płatności. Żeby zmienić walutę, musisz zamknąć aktualne konto i otworzyć nowe.”

Tyle, że ja nie wiem co jest grane, bo tego nie przestawiałem. Czy Google ustawiło dla Polaków domyślnie walutę z EURO na PLN?
Każdy tak mam, nawet Ty?
Jeżeli nie i mogę to ustawić z powrotem na EURO, to jak to zrobić? Naprawdę musiał bym skasować dotychczasowe konto i otwierać nowe, czekać na weryfikację itd.?
Co się teraz opłaca bardziej przechodzić na EURO czy zostawić PLN?
A może u mnie w panelu wystąpił błąd…

Zdaję sobie sprawę, że masz sporo pracy i na pewno wiele bardziej ciekawych maili od innych czytelników ale w Internecie nie znalazłem odpowiedzi na mój problem.

Rzeczywiście, Google pozmieniało nam w Polsce waluty kont AdSense na złotówki. Najpierw były USD, później EUR, a ostatecznie — PLN.

Zmienić się tego nie da.

Zresztą nie wiem po co.

To, jaka waluta jest na koncie i w jakiej walucie zarabiamy, nie ma znaczenia.

Reklamodawca za reklamę płaci w swojej lokalnej walucie. EUR, USD, CHF, PLN, itd. Ta kwota jest automatycznie przeliczana na jedną walutę (zapewne — na USD) i później w tej jednej walucie odbywają się licytacje stawek CPC i wynikowych stawek RPM.

To przeliczenie walut musi odbywać się na bieżąco. W najgorszym przypadku — w momencie przelewu na rachunek w AdWords (jeśli reklamodawca nie może zlecać reklam w swojej walucie).

Drugie przeliczenie na walutę docelową reklamodawcy było do tej pory w momencie wypłaty. I jeśli kurs przy pierwszym przewalutowaniu był znacząco różny od tego w momencie drugiego przewalutowania, reklamodawca mógł na tym nieco zarobić — albo nieco stracić.

W tej chwili drugie przewalutowanie odbywa się (chyba?) w momencie kliknięcia, bo od razu na koncie widzimy stawki z złotówkach.

Warto też zauważyć, że już od dawna nie dostajemy od Google przelewów w USD ani EUR, tylko w PLN. A więc tym bardziej nie ma to znaczenia.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*