Wyobraźmy sobie taką sytuację: zmieniamy szablon strony serwowany urządzeniom mobilnym. Albo dodajemy osobny szablon strony, który będzie wyświetlany tylko na komórkach i tabletach.
Naszym zamierzeniem jest dać czytelnikom treść w sposób wygodniejszy do konsumpcji, dzięki czemu będą w witrynie dłużej i częściej.
Ale oczywiście także chcemy im pokazać reklamy. Więc po zmianie szablonu chcemy też sprawdzić, jak w konkretnej witrynie zmieniała się skuteczność reklam. Jeden z Czytelników przysłał mi ostatnio taką wiadomość:
Ale mam pytanie 🙂
Chcę zobaczyć jak się zmieniał CTR kliknięć na witrynie x wyświetlanej na tabletach. Masz pomysł jak to sprawdzić w raportach adsense?
Da się to zrobić dość wygodnie w następujących krokach:
- uruchamiamy raporty skuteczności AdSense,
- wybieramy raport Witryny,
- wybieramy konkretną witrynę (tj. klikamy w jej nazwę w tabelce pod wykresem),
- strona przeładowuje się, by pokazać nam dane w rozbiciu na dni,
- zmieniamy główny wymiar nad tabelką z Dni na Platformy,
- tu już niestety nie możemy sobie wyfiltrować danych i uśrednić komórek i tabletów, więc wybieramy Urządzenia typu tablet albo Zaawansowane urządzenia przenośne i klikamy niebieski napis Wykres nad tabelką,
- po przeładowaniu mamy wykres zmian odpowiedniego wskaźnika (CTR, RPM, CPC, czy co nam tam jest potrzebne do szczęścia).
I tyle.
Dodatkowej obróbki można łatwo dokonać w Excelu, jeśli tylko jako drugi wymiar dodamy Dni.
Dodaj komentarz