Jak sprawdzić wyniki danej witryny na konkretnej platformie?

Wyobraźmy sobie taką sytuację: zmieniamy szablon strony serwowany urządzeniom mobilnym. Albo dodajemy osobny szablon strony, który będzie wyświetlany tylko na komórkach i tabletach.

Naszym zamierzeniem jest dać czytelnikom treść w sposób wygodniejszy do konsumpcji, dzięki czemu będą w witrynie dłużej i częściej.

Ale oczywiście także chcemy im pokazać reklamy. Więc po zmianie szablonu chcemy też sprawdzić, jak w konkretnej witrynie zmieniała się skuteczność reklam. Jeden z Czytelników przysłał mi ostatnio taką wiadomość:

Ale mam pytanie 🙂

Chcę zobaczyć jak się zmieniał CTR kliknięć na witrynie x wyświetlanej na tabletach. Masz pomysł jak to sprawdzić w raportach adsense?

Da się to zrobić dość wygodnie w następujących krokach:

  1. uruchamiamy raporty skuteczności AdSense,
  2. wybieramy raport Witryny,
  3. wybieramy konkretną witrynę (tj. klikamy w jej nazwę w tabelce pod wykresem),
  4. strona przeładowuje się, by pokazać nam dane w rozbiciu na dni,
  5. zmieniamy główny wymiar nad tabelką z Dni na Platformy,
  6. tu już niestety nie możemy sobie wyfiltrować danych i uśrednić komórek i tabletów, więc wybieramy Urządzenia typu tablet albo Zaawansowane urządzenia przenośne i klikamy niebieski napis Wykres nad tabelką,
  7. po przeładowaniu mamy wykres zmian odpowiedniego wskaźnika (CTR, RPM, CPC, czy co nam tam jest potrzebne do szczęścia).

I tyle.

Dodatkowej obróbki można łatwo dokonać w Excelu, jeśli tylko jako drugi wymiar dodamy Dni.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*