Reklama kontekstowa

System Google AdSense to system reklamy kontekstowej. Zanim więc wejdziemy w szczegóły, kilka słów na temat tego, jak działają tego typu systemy.

Reklama kontekstowa dopasowuje się do kontekstu strony, na której jest umieszczona. System odpowiedzialny za jej wyświetlanie analizuje treść i zawartość strony, oceniając, czego ona dotyczy. Następnie dobiera na tej podstawie odpowiednie reklamy.

Po co?

Wszystko jest efektem założenia, że reklama dopasowana do zainteresowań internauty będzie przez niego częściej klikana, niż inna. Musi być zatem dopasowana do treści strony, bo przecież internauta jest nią zainteresowany.

Dopasowywanie reklam do treści odbywa się zawsze mniej lub bardziej automatycznie, w odniesieniu do zdefiniowanych przez użytkownika haseł / grup tematycznych, lub bezpośrednio w oparciu o treść strony.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*