Jednym z najprzyjemniejszych w obsłudze narzędzi do mierzenia skuteczności reklam Google AdSense są kanały URL. Pozwalają one śledzić reklamy na konkretnych serwisach, katalogach, czy pojedynczych artykułach.
Dziś kanały URL są już potrzebne mniej, niż kiedyś. Dziś można oglądać zarobki z AdSense w Google Analytics i można tam znaleźć najlepsze (najlepiej zarabiające) podstrony, dostępny jest także raport z zarobków AdSense w poszczególnych witrynach.
Mimo to, kanały URL wciąż znajdują zastosowanie.
Dane w Google Analytics oczywiście są bardzo wygodne, ale brakuje im kilku funkcjonalności, podobnie jak raportowi o zarobkach z witryn.
Jak działają kanały URL w AdSense?
Na początek trzeba powiedzieć, że kanały URL mierzą skuteczność reklam AdSense dla treści i AdSense dla treści na urządzenia mobilne. Funkcjonują więc dwa systemy kanałów URL. Aby mierzyć reklamy na stronie posiadającej wersję zwykłą i mobilną (z mobilnymi reklamami), konieczne jest założenie osobno dwóch kanałów URL w odpowiednich miejscach.
Kanał URL mierzy reklamy tam, gdzie zostanie zdefiniowany. Może to być cały serwis, domena, katalog, pojedynczy wpis, itd. Kanały URL definiuje się podając adres serwisu/strony, która ma być mierzona, w taki sposób, jak poniżej:
- www.zarabianie-na-adsense.pl — aby mierzyć skuteczność reklam AdSense na tym blogu,
- katalog.zarabianie-na-adsense.pl — aby mierzyć skuteczność na innej poddomenie (gdyby taka istniała),
- zarabianie-na-adsense.pl — dla mierzenia wszystkich poddomen w ramach tej domeny,
- katalog.zarabianie-na-adsense.pl/dzial-tematyczny/ — to pozwoli mierzyć skuteczność reklam we wszystkich podstronach w danym dziale tematycznym,
- katalog.zarabianie-na-adsense.pl/dzial/artykul.html — dla pomiarów skuteczności na jednej podstronie.
Częściowo dubluje to funkcjonalność Google Analytics (pomiar pojedynczych podstron) i raportu witryn (pomiar serwisów na poddomenach).
Dodaj komentarz