Jak wspominałem, w AdSense mamy dwa rodzaje kanałów do mierzenia skuteczności reklam — URL i spersonalizowane. Te pierwsze już omówiłem, pora na omówienie tych drugich.
Kanały spersonalizowane dają nam znacznie większe możliwości, niż kanały URL. Obserwując skuteczność danego kanału spersonalizowanego widzimy skuteczność wszystkich jednostek, które są do tego kanału przypisane.
Możemy sobie więc stworzyć kanał spersonalizowany dla każdej pojedynczej jednostki, żeby móc dokładnie obserwować, jak się spisuje. Nie ma to sensu, bo od czasu wprowadzenia nowego panelu AdSense można po prostu obejrzeć statystyki danej jednostki. Dlatego kanał spersonalizowany tak naprawdę ma sens wtedy, gdy mierzy skuteczność więcej niż jednej jednostki.
Przykładowo:
- analizując dwa warianty kolorystyki reklam w całym serwisie (o różnych rozmiarach) tworzymy dwa kanały, do których przypisujemy wszystkie jednostki w danym kolorze — możemy wtedy porównać, który wariant jest lepszy,
- jednocześnie tworzymy trzy kanały dla trzech rozmiarów jednostek: 468×60, 300×250 i 234×60, do każdego przypisując obie jednostki o tym samym rozmiarze, ale różnych kolorach — możemy zobaczyć, który rozmiar jest najlepszy,
- oprócz tego robimy kolejne dwa kanały odpowiadające lokalizacji reklamy na stronie — na początku wpisu na blogu i pod nim — możemy zobaczyć, które miejsce spisuje się lepiej (bez względu na to, jaki rozmiar reklamy tam będzie emitowany),
- a w ogóle robimy dwa kanały spersonalizowane dla grup tematycznych naszych serwisów, dodając do nich wszystkie jednostki z odpowiednich serwisów — możemy sobie potem porównać szybko, które tematyki lepiej zarabiają nam pieniądze.
Kanały spersonalizowane najbardziej przydają się do prowadzenia różnego rodzaju testów porównawczych, o czym na tym blogu będzie jeszcze wiele, wiele razy…
Ja tam daję oddzielny kanał spersonalizowany na każdą jednostkę (przynajmniej na czas testów). Super wtedy widać, która jednostka jest do wywalenia, które typy podstron najlepiej konwertują i skąd i dokąd przekierować ruch.