Kanały w AdSense to podstawowe narzędzie służące do analizy wyników poszczególnych reklam, serwisów, tematyk, ustawień. Za ich pomocą możemy sobie mierzyć prawie wszystko, co nam się tylko podoba, a następnie wyniki tych pomiarów wykorzystywać do ulepszenia naszej strategii.
W przypadku AdSense dla treści (w tym dla treści na telefony komórkowe) mamy do czynienia z dwoma rodzajami kanałów:
- kanałami URL, mierzącymi skuteczność reklam w domenie, katalogu, czy na pojedynczej podstronie,
- kanałami spersonalizowanymi, mierzącymi skuteczność wszystkich reklam przypisanych do kanału.
W przypadku pozostałych produktów AdSense (dla wyszukiwania, domen i RSSów) mamy do dyspozycji tylko kanały spersonalizowane.
Najlepiej jest wykorzystywać te kanały jednocześnie, np.:
- kanałem URL mierzymy poszczególne serwisy, które mamy do dyspozycji,
- jeśli w serwisie mamy kilka działów tematycznych w podkatalogach lub poddomenach, kanałami URL mierzymy ich skuteczność,
- kanały spersonalizowane przypisujemy do każdej jednostki, abyśmy mogli sprawdzić skuteczność każdej jednostki (osobny dla jednostki na początku wpisu, osobny dla jednostki w stopce, itd.),
- kanałami spersonalizowanymi też mierzymy różne warianty kolorystyczne ustawień reklamy i wymiarów (np. wszystkie reklamy dopasowane kolorystycznie w jednym kanale, odróżniające się w drugim),
i tak dalej.
Dobre ustawienie kanałów da nam naprawdę dużo ciekawych danych, zwłaszcza w sytuacji, gdy będziemy prowadzić jakiś test zmiany na stronie. W takich warunkach nie wystarczy porównać zarobków sprzed testu i po dokonaniu zmian, bo wyniki mogą być zafałszowane przez zmieniającą się popularność serwisu, itd.
W jednym wpisie trudno opisać wszystkie możliwości stosowania kanałów, więc na przykładach opiszę je w kilku najbliższych wpisach.
Dodaj komentarz