W dzisiejszym wpisie odpowiedź na pytanie Czytelniczki mojego drugiego bloga. Odpowiadam tutaj, bo bardziej pasuje tematycznie. Oto treść wiadomości:
Mam pytanie, może rozjaśni to trochę moją sytuację. Od roku prowadzę stronę turystyczna i chciałabym się dowiedzieć jaki jest dobry, albo bardzo dobry współczynik CTR i RPM.
Mój CTR waha się od 1,2-1,8% oraz RPM 1-1,5 Euro.Wiem, że może być lepiej, ale jaki jest realny dobry CTR i RPM? Nie znalazłam takich informacji nigdzie w internecie, nikt nie chce się podzielić wiedzą.
Odpowiedź na to pytanie nie jest łatwa, choćby z tego względu, że według regulaminu AdSense nie wolno ujawniać informacji na temat tego, jakie kto osiąga wyniki w programie. Z jednym wyjątkiem — łącznych dochodów, którymi wolno się chwalić.
Nie ma więc nic dziwnego w tym, że ludzie nie chcą o tym publicznie pisać.
Oprócz tego, jest szereg czynników, które wpływają na wyniki reklamy w danym serwisie, przez co porównywanie ich przypomina trochę dyskusję o wyższości schabowego nad sernikiem. Te czynniki to między innymi:
- typ serwisu — czy jest to blog, forum dyskusyjne, czy może zwyczajny serwis z treścią,
- jaki jest układ i szablon serwisu,
- jak umieszczone są reklamy AdSense,
- jakie są ich ustawienia wyglądu — wielkości i koloru czcionek, wielkości samego boksu reklamowego,
- czy w serwisie obecne są i inne formy reklamowe (display, wyskakujące warstwy, dymki intekstowe, reklama kontekstowa z innych sieci),
- jaka jest tematyka serwisu — lepiej, czy gorzej płatna,
- jaki jest profil użytkowników i ich cel wizyty na stronie.
Bardzo dobrym CTRem do osiągnięcia jest taki przekraczający 30%.
Dobrym CTRem jest ten powyżej kilku procent. W praktyce nieosiągalny, jeśli reklamy nie są w naprawdę dobrych miejscach i oprócz AdSense wyświetla się na stronie coś jeszcze.
Z RPMem, czy eCPMem, jest jeszcze trudniej coś podpowiedzieć. Bo tu w grę wchodzi właśnie dodatkowo tematyka serwisu. Ale jeśli przyjąć, że sensowny CPC w AdSense zaczyna się od 0,1 €, to sensowny RPM jest rzędu kilku €.
CTR 30%? Może chodzi o konwersje? Czy nie wkradł się przypadkiem jakiś błąd?
Nie, chodzi o CTR, klikalność w reklamy. Na 10 osób w reklamę mogą kliknąć 3. Jest to do osiągnięcia.
Który CTR powinno się oceniać? Ten całej witryny, poszczególnego kanału np. kategorii, strony głównej, poszczególnych jednostek reklamowych, czy adresów np. wpisów?
Chyba lepiej oceniać RPM i kierować ruch na te podstrony gdzie jest najwyższy.
To zależy.
Jeśli testujesz różne ustawienia reklamy na stronie, testuj CTR i RPM danej strony (kanał URL), lub typu stron (kanał spersonalizowany).
Jeśli testujesz różne ustawienia jednej jednostki, porównuj CTR i RPM tej konkretnie jednostki przed i po zmianach.
Na co dzień wystarczy analiza RPM całego serwisu, pod kątem jakichś nagłych zmian.
Rzeczywiście, warto też wiedzieć, które artykuły zarabiają najlepiej, a później tam kierować ruch.
Zainteresowałeś mnie wpisem i sprawdziłem jednego ze swoich blogów. Rzeczywiscie CTR wynosi na nim ok 30%, ale nie o to mi teraz chodzi. Patrząc na komplet danych, mam bardzo wysoki bounce rate – biorąc pod uwagę jakość strony, pewne rozwiązania jakie mam, a przede wszystkim ruch na stronie, widzę użytkownicy najprawdopodobniej „uciekają” przez reklamy. Stąd CTR jest tak wysoki. Mam więc minus jeśli chodzi o jeden ze wskaźników SEO.
Mi po szkoleniu twojego konkurenta CTR skoczył z 0,5% do 10-12% na blogu wyłącznie z trzema jednostkami AdSense w każdym artykule. W tej chwili skupiam się na postawieniu drugiego bloga.
Czy jesteś w stanie tak zoptymalizować blog, żeby CTR wyniósł te 30%? Jeśli tak, chętnie zapłacę za taką optymalizację lub szkolenie.
Trudno powiedzieć z góry, bo to zależy od wielu czynników. Wiem, że CTR 30% jest realny, ale nie na każdym serwisie się uda.
Olek możesz napisać o kogo chodzi?
Ja na swojej stronie (link w moim nicku) w ogóle nie mam klików. Nie wiem czy rozmieszczenie jest kiepskie czy odwiedzają mnie jedynie „psy ogrodnika”.
Odgrzewam kotleta trochę, osiągnięcie CTR na poziomie 30% jest realne? 😀
Jest realne.
witaj krzysiek , możesz co napisać na ten temat ?