AdSense dla wyszukiwania

W poprzednim wpisie przedstawiłem pierwszy i najważniejszy element systemu AdSense, czyli reklamy AdSense dla treści. Dziś pora na drugi, nieco mniej przydatny — AdSense dla wyszukiwania (AFS).

Większość wydawców ma możliwość korzystania z AdSense dla wyszukiwania tylko na jeden sposób — wstawiając na swoją witrynę wyszukiwarkę z panelu AdSense. Gdy użytkownik strony skorzysta z wyszukiwarkę, otrzyma wyniki wyszukiwania — dla całej sieci, albo dla konkretnej witryny. Obok tych wyników wyszukiwania znajdą się reklamy, za kliknięcie w reklamy w tym miejscu wydawca AdSense otrzymuje wynagrodzenie.

Ustawienia AdSense dla wyszukiwania

Generując kod reklamy AdSense dla wyszukiwania definiujemy między innymi:

  • zakres przeszukiwanych witryn — cała sieć, czy tylko wymienione przez wydawcę AdSense,
  • dodatkowe słowa kluczowe, które oprócz wpisanych przez użytkownika również będą brane pod uwagę przy generowaniu wyników wyszukiwania,
  • szerokość pola do wpisywania wyszukiwanej frazy,
  • położenie znaku wodnego — wewnątrz pola wyszukiwarki, obok niej lub pod nią,
  • wyświetlanie wyników wyszukiwania na stronie Google czy w obrębie witryny (za pomocą ramki iframe), oraz ich ewentualne opatrzenie logo witryny,
  • styl wyświetlania reklam obok wyników wyszukiwania.

Zastosowanie reklam AFS

W większości przypadków reklamy AdSense dla wyszukiwania w podstawowej formie (opisanej powyżej) stosuje się jako wyszukiwarkę w obrębie serwisu. Jeśli witryna jest dobrze zaindeksowana przez roboty Google, jest to całkiem rozsądne — zapewniamy użytkownikom możliwość efektywnego przeszukiwania naszej strony, jednocześnie zarabiając wtedy, gdy nie odnajdą interesujących ich treści (bo wtedy klikną w reklamę).

Udział w zarobkach w przypadku AdSense dla wyszukiwania wynosi 50% — dostajemy zatem tylko 50% pieniędzy płaconych przez reklamodawcę w AdWords.

2 komentarze

  1. Piosenki weselne napisał(a):

    Wyszukiwarka sama w sobie jest świetna. Jeżeli chodzi o reklamy efekty są słabe. O ile CTR jest bardzo dobry (> 10%) to CPC jest na śmiesznie niskim poziomie: 0.004 euro. Mam wrażenie jest jednak dużo kliknięć jest przypadkowa (błędna).

  2. Maciek napisał(a):

    Jedna rzecz nie jest dla mnie jasna, więc może opisze. Użytkownik używa szukajki, Ja dostaje 0,01 euro. Teraz ten ktoś, będąc na stronie wyszukiwania, kliknie w link reklamowy – moje pytanie: ile wynosi stawka za takiego klika i gdzie mogę ją osobno zobaczyć w panelu adsense’a?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*